Представництво іноземної компанії в Україні
Вступ
1. Види представництв іноземної компанії
2. Етапи реєстрації представництва
3. Документи для реєстрації представництва
4. Службова картка та посвідка на тимчасове проживання
Представництво іноземної компанії/фірми – це установа, яка представляє інтереси іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні та має на це відповідні повноваження, оформлені належним чином.
Представництво не є юридичною особою й не здійснює самостійно господарську діяльність, у всіх випадках воно діє від імені та за дорученням нерезидента й тільки в його інтересах.
1. Види представництв іноземної компанії
В українському законодавстві є два види іноземних представництв:
- постійне представництво, що здійснює підприємницьку діяльність та отримує прибуток;
- непостійне представництво, що здійснює представницьку функцію та отримує кошти для забезпечення діяльності лише від іноземної (материнської) компанії, які спрямовані на життєдіяльність представництва та забезпечення представницьких функцій.
Інша стаття за темою: Постійні представництва нерезидентів в Україні: податкові аспекти
2. Етапи реєстрації представництва
Реєстрація іноземного представництва в Україні відбувається в два етапи:
1). реєстрація в Міністерстві економіки України.
2). постановка представництва на облік в місцевих органах (управління статистики, податкові та митні органи).
3. Документи для реєстрації представництва
Для реєстрації представництва іноземної компанії в Україні необхідно підготувати та подати такі документи:
1. Заява з проханням про реєстрацію представництва, що складається у довільній формі на бланку фірми за підписом керівника представництва. У заяві обов’язково потрібно вказати:
- найменування, країну походження, місцезнаходження іноземного суб’єкта господарювання;
- номер телефону, телефаксу;
- місто, у якому відкривається представництво, із зазначенням його майбутнього місцезнаходження (адреси);
- якщо передбачаються філії – вказати, у яких містах України;
- кількість іноземних громадян, які працюватимуть у представництві;
- дату заснування іноземного суб’єкта господарювання;
- організаційно-правову форму, сферу діяльності та кількість співробітників іноземного суб’єкта господарювання;
- найменування банку із зазначенням номера рахунка іноземного суб’єкта господарювання;
- мету відкриття та сферу діяльності представництва, інформацію про ділові зв’язки з українськими партнерами та перспективи розвитку співробітництва.
2. витяг з торговельного (банківського) реєстру країни місцезнаходження офіційно зареєстрованого головного органу управління іноземного суб’єкта господарської діяльності;
3. довідка з банку, у якому відкрито рахунок іноземного суб’єкта господарської діяльності;
4. довіреність на директора українського представництва про право діяти від імені компанії;
5. протокол про створення представництва в Україні та призначення голови/директора представництва;
6. паспорт і картка платника податків голови/директора представництва;
7. договір оренди юридичної адреси представництва.
У разі відповідності документів чинному законодавству України Міністерство економіки готує лист на адресу компанії для сплати адміністративного збору, який наразі складає 2 684 гривень (приблизно 70 дол. США). Після перерахування адміністративного збору документи реєструються в Мінекономіки і через 20 робочих днів заявнику видається Свідоцтво про реєстрацію представництва.
Після реєстрації в Міністерстві економіки України та отримання свідоцтва про реєстрацію представництва уповноваженому представнику необхідно в 10-денний строк звернутись до Державної служби статистики та Державної податкової служби України та зареєструвати представництво в цих органах.
У разі ведення зовнішньоекономічної діяльності, ввезення товарів на територію України, необхідно буде пройти акредитацію в Державній митній службі України.
Інша стаття за темою: Товариство з обмеженою відповідальністю в Україні
Всі документи, складені іноземними мовами, повинні бути перекладені українською мовою та легалізовані, правильність перекладу засвідчена нотаріально в установленому порядку. До того ж, необхідно врахувати, що документи подаються до Міністерства економіки України не пізніше 6 місяців з дати їхньої видачі в країні місцезнаходження іноземної компанії.
4. Службова картка та посвідка на тимчасове проживання
Згідно з законодавством України співробітникам представництва не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування. Натомість на кожного іноземного працівника необхідно оформити службову картку в Міністерстві економіки України. Кількість іноземних співробітників зазначається у свідоцтві про реєстрацію представництва.
Іноземні співробітники представництва є окремою категорією іноземців, яким Міграційна служба України оформлює посвідку на тимчасове проживання в Україні. Така посвідка для працівників представництва видається строком на 1 рік, навіть якщо службова картка видана на більший строк. Документом, який є підставою для оформлення посвідки на тимчасове проживання в Україні, є відповідне подання (заява) представництва іноземної компанії в Україні та свідоцтво про реєстрацію представництва.