1. Home
  2. /
  3. Insights
  4. /
  5. Представництво іноземної компанії в Україні
17 Серпня, 2023

Представництво іноземної компанії в Україні

Вступ
1. Види представництв іноземної компанії
2. Етапи реєстрації представництва
3. Документи для реєстрації представництва
4. Службова картка та посвідка на тимчасове проживання

 

Представництво іноземної компанії/фірми – це установа, яка представляє інтереси іноземного суб’єкта господарської діяльності в Україні та має на це відповідні повноваження, оформлені належним чином.

Представництво не є юридичною особою й не здійснює самостійно господарську діяльність, у всіх випадках воно діє від імені та за дорученням нерезидента й тільки в його інтересах.

1. Види представництв іноземної компанії

В українському законодавстві є два види іноземних представництв:

  • постійне представництво, що здійснює підприємницьку діяльність та отримує прибуток;
  • непостійне представництво, що здійснює представницьку функцію та отримує кошти для забезпечення діяльності лише від іноземної (материнської) компанії, які спрямовані на життєдіяльність представництва та забезпечення представницьких функцій.

Інша стаття за темою: Постійні представництва нерезидентів в Україні: податкові аспекти

2. Етапи реєстрації представництва

Реєстрація іноземного представництва в Україні відбувається в два етапи:

1). реєстрація в Міністерстві економіки України.

2). постановка представництва на облік в місцевих органах (управління статистики, податкові та митні органи).

3. Документи для реєстрації представництва

Для реєстрації представництва іноземної компанії в Україні необхідно підготувати та подати такі документи:

1. Заява з проханням про реєстрацію представництва, що складається у довільній формі на бланку фірми за підписом керівника представництва. У заяві обов’язково потрібно вказати:

  • найменування, країну походження, місцезнаходження іноземного суб’єкта господарювання;
  • номер телефону, телефаксу;
  • місто, у якому відкривається представництво, із зазначенням його майбутнього місцезнаходження (адреси);
  • якщо передбачаються філії – вказати, у яких містах України;
  • кількість іноземних громадян, які працюватимуть у представництві;
  • дату заснування іноземного суб’єкта господарювання;
  • організаційно-правову форму, сферу діяльності та кількість співробітників іноземного суб’єкта господарювання;
  • найменування банку із зазначенням номера рахунка іноземного суб’єкта господарювання;
  • мету відкриття та сферу діяльності представництва, інформацію про ділові зв’язки з українськими партнерами та перспективи розвитку співробітництва.

2. витяг з торговельного (банківського) реєстру країни місцезнаходження офіційно зареєстрованого головного органу управління іноземного суб’єкта господарської діяльності;

3. довідка з банку, у якому відкрито рахунок іноземного суб’єкта господарської діяльності;

4. довіреність на директора українського представництва про право діяти від імені компанії;

5. протокол про створення представництва в Україні та призначення голови/директора представництва;

6. паспорт і картка платника податків голови/директора представництва;

7. договір оренди юридичної адреси представництва.

У разі відповідності документів чинному законодавству України Міністерство економіки готує лист на адресу компанії для сплати адміністративного збору, який наразі складає 2 684 гривень (приблизно 70 дол. США). Після перерахування адміністративного збору документи реєструються в Мінекономіки і через 20 робочих днів заявнику видається Свідоцтво про реєстрацію представництва.

Після реєстрації в Міністерстві економіки України та отримання свідоцтва про реєстрацію представництва уповноваженому представнику необхідно в 10-денний строк звернутись до Державної служби статистики та Державної податкової служби України та зареєструвати представництво в цих органах.

У разі ведення зовнішньоекономічної діяльності, ввезення товарів на територію України, необхідно буде пройти акредитацію в Державній митній службі України.

Інша стаття за темою: Товариство з обмеженою відповідальністю в Україні

Всі документи, складені іноземними мовами, повинні бути перекладені українською мовою та легалізовані, правильність перекладу засвідчена нотаріально в установленому порядку. До того ж, необхідно врахувати, що документи подаються до Міністерства економіки України не пізніше 6 місяців з дати їхньої видачі в країні місцезнаходження іноземної компанії.

4. Службова картка та посвідка на тимчасове проживання

Згідно з законодавством України співробітникам представництва не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування. Натомість на кожного іноземного працівника необхідно оформити службову картку в Міністерстві економіки України. Кількість іноземних співробітників зазначається у свідоцтві про реєстрацію представництва.

Іноземні співробітники представництва є окремою категорією іноземців, яким Міграційна служба України оформлює посвідку на тимчасове проживання в Україні. Така посвідка для працівників представництва видається строком на 1 рік, навіть якщо службова картка видана на більший строк. Документом, який є підставою для оформлення посвідки на тимчасове проживання в Україні, є відповідне подання (заява) представництва іноземної компанії в Україні та свідоцтво про реєстрацію представництва.

Всі новини