Дистанційне оформлення виплат родичам військовослужбовців-іноземців в Україні
24 вересня 2024 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 1090, яка змінює процедуру виплат сім’ям загиблих військових і пораненим бійцям. На виконання цієї постанови Міністерство оборони України розробило алгоритм, який врегульовав дистанційні виплати сім’ям військовослужбовців-іноземців, які загинули, пропали безвісти або потрапили в полон, воюючи на боці України.
Розроблений алгоритм передбачає покрокову інструкцію для отримання грошового забезпечення та інших виплат.
Інша стаття за темою: Правовий статус іноземців, які захищають Україну
Отже, для оформлення всіх виплат члени сімей військовослужбовців-іноземців, які загинули (померли), зникли безвісти або були захоплені в полон, повинні з’явитися до Посольства України за місцем проживання для встановлення особи та перевірки дієздатності.
Після цього необхідно оформити довіреність на свого представника в Україні з числа осіб з українським громадянством (адвокат або інший представник) на право подачі комплекту документів до територіального центру комплектування та соціальної підтримки та для відкриття рахунку в банку державного сектору України (серед таких банків АТ «Ощадбанк», АТ «Укрексімбанк», АТ КБ «ПриватБанк», АТ КБ «УКРГАЗБАНК», АТ «Сенс Банк»). Довіреність потрібна для відкриття рахунку та здійснення банківських операцій після надходження коштів на рахунок.
Після відвідин посольства та оформлення довіреності необхідно підготувати такий комплект документів:
- заява українською мовою на отримання грошового забезпечення (зразок надається) – у разі смерті;
- допомога на поховання (у разі смерті);
- копія свідоцтва про смерть військовослужбовця, завірена у військовій частині (у разі смерті);
- завірені копії документів, що підтверджують родинні зв’язки з військовослужбовцем (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження дитини, свідоцтво про народження військовослужбовця);
- копії документів, що посвідчують особу члена сім’ї;
- копії документів, що засвідчують реєстрацію в Державному реєстрі осіб-платників податків (для оформлення податкової звітності);
- згода на обробку персональних даних українською мовою;
- інші документи за наявності.
Згаданий пакет документів, разом з довіреностями, необхідно надіслати представнику в Україні.
Після отримання документів, представник відкриває рахунок в українському банку державного сектора та подає всі документи до органу військового управління України, що веде військовий облік і здійснює мобілізацію населення, або до військової частини, що є останнім кроком для оформлення відповідних виплат.