Особливості рекламування пива як алкогольного напою
1 липня 2015 року набрав чинності Закон України № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року, згідно з яким пиво належить до алкогольних напоїв. Відповідно, при рекламуванні пива потрібно враховувати певні обмеження та вимоги чинного законодавства України про рекламу.
Чинне законодавство про рекламу забороняє, зокрема, рекламу алкогольних напоїв, рекламу знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої:
- на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
- на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей і юнацтва, на сторінках для дітей і юнацтва усіх друкованих видань;
- в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
- засобами внутрішньої реклами;
- засобами зовнішньої реклами;
за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв).
Також заборонено розповсюдження та продаж будь-яких товарів із використанням знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої. Тобто, заборонена брендова реклама пива на парасольках, холодильниках, меблях у кафе тощо.
Дозволено спонсорувати теле-, радіопередачі, театрально-концертні, спортивні та інші заходи з використанням знаків для товарів та послуг, під якими випускаються алкогольні напої.
Рекламодавці алкогольних напоїв зобов’язані у порядку, передбаченому законами України, спрямовувати на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди зловживання алкоголем не менше 5% коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами алкогольних напоїв у межах України.